Branża motoryzacyjna jest wysoce konkurencyjna, co sprawia, że marketing w tym obszarze jest kluczową aktywnością
Strategie, które przyniosłyby wyniki w przeszłości, nie osiągną takiego samego efektu dzisiaj, ponieważ krajobraz marketingowy i sposoby dotarcia do klienta stale się zmieniają.
Być może zadajesz sobie pytanie: „Jak sprawić, by mój marketing skutecznie wyróżniał się z tłumu i zwiększał generowanie leadów dla mojej firmy”
Poznaj 5 najlepszych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej, które możesz łatwo wdrożyć, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Zaangażuj obecnych klientów
Dotarcie do istniejącej i dawnej bazy klientów to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych dealerów samochodowych, jakie możesz wdrożyć. Często firmy mogą zostać pochłonięte generowaniem pomysłów na pozyskanie nowych klientów, podczas gdy w rzeczywistości istnieją możliwości sprzedaży, które czekają na wykorzystanie w ramach ich obecnej puli klientów.
Retargetowanie do osób, które dokonały zakupu w przeszłości, wykazały zainteresowanie Twoimi produktami lub po prostu skontaktowały się z Tobą na platformie społecznościowej, może być opłacalne, ponieważ możesz dowiedzieć się, jak rozwinął się zamiar zakupu klienta.
Oprócz standardowych ulepszeń i ofert nowych modeli, możesz oferować aktualne promocje jako sposób na zwrócenie uwagi na swoją firmę.
Te działania pomagają budować relacje z klientami, utrzymując Cię w czołówce ich świadomości, gdy przychodzi czas decyzji zakupowej.
Korzystaj z marketingu rekomendacji
Jeśli jeszcze nie wykorzystałeś tego narzędzia to powinien stać się on integralną częścią Twojej strategii marketingowej w branży motoryzacyjnej.
Wchodząc do salonu samochodowego, większość ludzi kieruje się sceptycyzmem. Dlatego głównym celem jest zbudowanie zaufania i wiarygodności.
Kiedy znajomy, którego znasz i któremu ufasz, poleca dealera, z którym miał do czynienia, naturalnie stajesz się bardziej chętny do udziału w rozmowie zakupowej. Oznacza to, że prawdopodobieństwo konwersji jest większe.
Recenzje odgrywają kluczową rolę w każdej firmie. Recenzje online Twojego salonu mogą pomóc na wiele sposobów, w tym:
- Zwiększą widoczność w wyszukiwaniu na różnych platformach (w tym Google i Facebook)
- Budują społeczny dowód słuszności i zaufanie wśród klientów, a 93% osób twierdzi, że recenzje online wpływają na ich decyzje zakupowe
- Zapewniają możliwość zrozumienia obszarów, które wymagają poprawy
Chcesz, aby recenzje prezentowały wyjątkową jakość Twojego salonu, a także wysoki poziom obsługi.
W związku z tym, aby zachęcić więcej klientów do napisania recenzji, możesz wprowadzić powszechną praktykę po każdym kontakcie z potencjalnym klientem z prośbą o opinię na temat jego doświadczeń.
Wykorzystaj możliwości Google Ads
Google Ads to znakomita platforma możliwości marketingowych w branży motoryzacyjnej ukierunkowanych na docieranie do odbiorców.
Reklamy w wyszukiwarce mają ogromny wpływ i mogą pomóc w uzyskaniu wyjątkowej widoczności w przypadku wyszukiwań związanych z samochodami, które sprzedajesz. Możesz kierować reklamy na słowa kluczowe, takie jak konkretna marka, model i/lub rocznik, aby pozyskać użytkowników o dużym zainteresowaniu, którzy szukają sprzedawanych przez Ciebie samochodów.
Możesz także użyć reklam graficznych, aby pokazać samochody użytkownikom, którzy niedawno odwiedzili Twoją witrynę, poprosili o informacje lub przyszli na jazdę próbną, i pokazać im konkretny model, którym byli zainteresowani.
Jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy jeszcze się z Tobą nie skontaktowali, ale aktywnie szukają informacji o zakupie, kierowanie w sieci reklamowej Google to gwarancja dotarcia do tych właśnie osób.
Wykorzystaj reklamę w social mediach
Media społecznościowe stały się jednym z najpopularniejszych, najbardziej opłacalnych sposobów generowania leadów i budowania bazy danych. Dlatego mądrze byłoby skorzystać z możliwości, jakie dają Facebook i Linkedin w ramach strategii marketingu motoryzacyjnego.
Jako dwie najczęściej używane platformy społecznościowe, Facebook Lead Ads i TikTok Lead Generation zapewniają cel reklamowy, który wyświetla użytkownikom natychmiastowy formularz za każdym razem, gdy klikną Twoją reklamę. Korzystając z informacji zawartych w profilu potencjalnego klienta, ten formularz jest wstępnie wypełniony odpowiednimi informacjami i służy do wprowadzenia potencjalnego klienta do lejka.
Wykorzystaj moc wideo
Posiadanie jasno zdefiniowanych strategii marketingowych w branży motoryzacyjnej jest istotną częścią przyciągania nowych nabywców i powracających klientów do Twojego salonu.
Treści wideo to jeden z najlepszych sposobów na uchwycenie uwagi użytkowników, dając większe możliwości zaprezentowania swojej marki i oferty w zróżnicowany sposób. Treść wideo pozwala wyróżnić Twoją firmę w sposób, którego nie można osiągnąć za pomocą obrazów.
Ponadto treści wideo dają ogromne możliwości twórcze. W przypadku tej branży możesz rozważyć opublikowanie filmów demonstracyjnych produktów, wskazówek dotyczących pielęgnacji samochodu, relacji z wydarzeń, porównań modeli lub treści zakulisowych.
Istnieje wiele świetnych sposobów budowania marki salonu samochodowego zarówno w kanałach online, jak i offline .
Wszystkie strategie marketingowe dealerów samochodowych koncentrują się głównie na relacjach i budowaniu zaufania a koniec końców wzmacniania widoczności, generowania ruchu i leadów sprzedażowych.
Jedno jest pewne. Inwestycja w promocję i budowanie wizerunku marki wyróżniającej się na tle konkurencji zawsze się opłaci.
Życzę sukcesów w realizowaniu swoich strategii marketingowych!